Stiže nam proleće,lepo i sunčano vreme a sa njim i česte promene
temperature. Organizam se bori i prilagođava, a nije naodmet pomoći mu u tome

Taman kad se obradujemo prvim sunčevim zracima nakon kiše i
vetra, odjednom eto nam kiše ponovo, pa onda iznova grane sunce. Koliko god lepo
da deluje temperatura od 20 ak stepeni ovih dana, pitanje je da li je ta
promena velika za naše telo i da li mu je lako nositi se s njom.

Prema rečima Nevenke
Dimitrijević, lekara opšte prakse, zbog drugačijeg lučenja hormona u periodu
promene klime čoveku je potrebno da se prilagodi. A kako će to ići, zavisi od
toga koliko se postepeno temperatura menjala. Međutim, kod nas su skokovi
temperature česti, tako da naše telo nema vremena da se najbolje moguće navikne
na nove uslove. Tada se izuzetno troše ćelije imunosistema, pa smo posle toga
više podložni bakterijskim infekcijama i virusima, kojima prija ovakvo vreme.

I tada nas savlada takozvani prolećni umor, baš onda kada treba
da smo najodmorniji i kada nas lepo vreme mami za svakakve aktivnosti.

– Prolećni umor je fiziološka faza u procesu adaptacije našeg
organizma na nove meteorološke uslove. Mi prosto ne možemo da postignemo da se
odmorimo dovoljno jer smo iscrpljeni od borbe sa infekcijama, zbog nedovoljno
kretanja tokom zime, zbog manjka sunčeve svetlosti i zato smo umorni, naročito
oni koji rade u zajedničkom zatvorenom prostoru

Stoga povećan broj respiratornih i crevnih infekcija ne treba da
čudi. Pored toga, glavni simptomi prolećnog umora jesu malaksalost, bolovi u
mišićima, a kod nekih se razvija i blaga, prolećna anemija.

Dr Sandra Milisavljević,
specijalista opšte prakse, kaže da velike oscilacije u temperaturama, pogotovo
sa niže na višu, povećavaju krvni pritisak. Zato se treba pripaziti jer u ovo
doba godine ima najviše šlogova i infarkta u odnosu na celu godinu.

– Pacijentima koji su inače neraspoloženi, razdražljivi i skloni
depresiji pojačavaju se tegobe sa skokom temperature, dok oni i psihički i
fizički zdravi postaju jako umorni jer se organizam tome jako teško
prilagođava.

Doktorka dodaje i da se u
ovakvim uslovima pacijenti koji su se lečili od gripa oporavljaju duže.

Zato je najbolji lek za ove prolećne muke odmor. Odmarajte se
što više i trudite se da spavate dovoljno, naročito u periodu od 22 časa do dva
sata ujutru kada se organizam najviše regeneriše. Nadoknadite manjak sunčeve
svetlosti tako što ćete što više biti na otvorenom, mada vam izgledalo da vas
to još više umara. Potrudite se svojski da se hranite zdravo, unosite dosta
vitamina, ali izbegavajte suplemente i, ako već niste, obavezno pronađite neku
fizičku aktivnost koja vam najviše odgovara. Jer prolećni umor ćete pobediti samo
ako ojačate svoj imunosistem.

Tako ćete se pripremiti za
većinu izazova, pa i za oscilacije u temperaturama.

Kako se ti boriš sa prolećnim umorom?